K-Meleon

Posted by ArqamIsmail | Friday, July 04, 2008 | , | 0 comments »

Cuba korang cerita kat aku apa nama internet browser yang korang guna? Sini aku nak share dengan korang sejenis browser yang aku baru jumpa.

Bila aku tanya kawan-kawan aku, rata-rata mesti jawap:-

  • Internet Explorer
  • Firefox
  • Opera

Biasa kan? Pernah dengar tak K-Meleon? Mesti tak pernah kan? (Aku pun baru dengar je).

Kalau tak silap aku, browser ni dulu dipakai dalam Linux. Sekarang ni dah ada pakej untuk Windows.

Ni yang dipaparkan kat website K-Meleon.

K-Meleon is a simple, fast, efficient Windows web browser that allows the user to completely control its look and functionality. Here you'll find a list of some of its more notable features.

Memang seperti yang digambarkan, internet browser ni, laju giler. Blog aku yang agak berat ni pun kejap jer masuk. Dalam 3-4 saat jer. Memang kagum r. Cuma ada beberapa plug-in untuk K-Meleon ni aku belum download, macam Flash Player dll.




Kalau korang berminat untuk cuba, sila download kat sini.

  • http://kmeleon.sourceforge.net/download.php
*Secara keseluruhan, aku berpuas hati dengan browser ni.

0 comments